ОШ "Исидора Секулић" Шајкаш и издвојено одељење Мошорин

 

1.   Објасните детету на који начин ће се ритам његовог живота променити. У разговорима прецизно описати јутарњу рутину нпр.: “ Пробудићу те у 6,30, треба да се обучеш, умијеш, опереш зубе, затим ћеш доручковати и око 7,30 ћемо кренути у школу”.

   2.   Дете треба да иде на спавање у 20 сати.  Неће моћи одмах да заспи, али ће се у кревету најлакше смирити ( посебно уз неки разговор, причу или прелиставање сликовнице).

   3.    Родитељ први устаје и спрема се. Ово је веома значајно, јер се тада помагање детету око спремања одвија лакше и смиреније.

   4.   Често подсећати дете. Нека деца ову јутарњу рутину савладају и не треба их, после неког времена, подсећати, а неку децу је потребно подсећати све до средње школе.

   5.    Констатовати шта је дете урадило, па га подсетити на следећи корак нпр. “Обукао си мајицу, а сада су на реду панталоне”. Подсећање касније може да се сведе на једну реч, нпр. “Ципеле” или на питање “Шта је следеће?”

   6.   Избегавати вику и грубо опхођење. Негативне  “искрице” такође могу постати рутина, а ни један родитељ не жели да испрати дете непријатним емоцијама.

   7.   Кад једног јутра све ово постане рутина, могуће је додавати нове елементе, кao што је заједничко намештање кревета и заједнички доручак.

 

 Највећи број деце ће се на овакво понашање брзо навићи, али ако се и после дужег времена дете опире  формирању навика, потражите помоћ васпитача, педагога, психолога.